Ja, jag kallar mig själv så numer. Har just tvättat sex maskiner och våttorkat alla ytor i mitt badrum plus *ryyyys* toaletten. Så blir man klar och så finns det ingen att hajfajva. Jäkla vuxenliv. Jaja, men det jag skulle komma till var mitt absolut bästa städtips. Tycker det är så svårt och tråkigt att komma igång, men det jag har lyckats lura mig själv med kallar jag ”20 grejor”. Det går ut på att jag bestämmer mig för att fixa 20 grejor så snabbt jag kan och sen är jag klar. Typ plocka upp ett kvitto och slänga -ett! Flytta koppen från bordet till disken -två! Lägga viktiga pappret i sorterahögen -tre! Lägga pennskrinet i ryggsäcken -fyra! Flytta nagellacken från skrivbordet till nagellackstället -fem, sex, sju! (Muahaha, underlack, överlack och nagellack, BINGO!).

Osv. Innan man vet ordet av ser ens 20 kvadrat lite trevligare ut. Och sen gör man ”20 grejor” nån eller några gånger om dagen tills det är fint hemma. Pröva!

städ

