I lördags var jag pysslig. Dels hängde Jenny här och jag fick slinga hår för första gången i livet. Hon varken hatar mig eller är missnöjd så det var succé!!

Mitt andra projekt var dessa tröjor:

Photo 2013-01-12 11 25 59

De hade allra sett sina bättre dagar. Den vita köpte jag i Thailand och var helt lycklig över att ha ett kritvitt plagg när allting annat var fläckigt, bränt eller bara antaglig en murmeldjursfärg efter att lämnats till det lokala tvätteriet. Det rosa linnet sitter illa och får bara åka på när jag är sjuk eller äckligt, har dock fin färg. Men ändå: bort bort bort!! Den blåa med små hästar passade egentligen aldrig. Jag var bara så lycklig över att hitta en peplumtop med små hästar på att jag ville köpa den för att sponsra Lindex plussize-initiativ, även om det aldrig riktigt var vi. Den orange är tröjan vi fick på årsträffen i Malmö. Sånt är ju heligt och får inte göras av med. Men när sjutton skulle jag använda en oversized illorange t-shirt?

Jag tog ett djupt andetag och tog fram saxen. Jag gjorde två låååånga remsor och knöt ihop den på hälften. Satte dem på en krok och började fläta ihop de fyra delarna. Fläta fläta fläta fläta. När tyget tog slut skarvade jag ihop med nya delar. Fläta fläta fläta fläta.

Photo 2013-01-14 10 10 08

Sedan blev flätan jääättteeelååånnngggg. Då fortsatte jag släta lite till. Sedan gjorde jag en färgmatchad lunch.

Photo 2013-01-14 10 11 22

Sedan tog jag min jättefläta och la ut den på golvet och beskådade mitt verk. Det bidde en liten matta! One of these days ska jag sy ihop den också, nu beundrar jag mest. Sjukt bra pysselprojekt, kan varmt rekommenderas!!

Nostalgimatta, vilken grej!!

Photo 2013-01-14 10 11 55