Oj jösses! En sådan helg!

Fredagskvällen bjöd på 50-årskalas med fantastisk klurig tipspromenad och drinkar i mängder. Jag snofsade till mig och lockade håret efter att ha varit pluggångestsunkig hela veckan, kalas!

På lördagen var det middag och Pictionary, men istället för att köra den vanliga varianten så använde vi spelet Draw från Designtorget. Det är som vanlig pictionary, fast med ord som wigger, rabarbersvaj, rimming, postorderfru och analklåda. Lite senare på kvällen prövade vi även att köra det som charader, otroligt uppskattat! Min karl är för övrigt nån slags guru på charader, hur sjutton lyckas man gestalta kranskommunsfrisörska utan större problem?

Minnesvärda ögonblick från kvällen är när ”kinky” skulle charadas fram och när representanter från båda lagen skulle försöka rita ”snuskhummer”. Ena laget försökte rita något slags skaldjur och en massa oanständigheter. Mitt lag fick istället detta att gissa på:

Photo 2012-12-10 00 00 41

Detta föreställer alltså ett berg, och tanken var att vi skulle förstå att detta var Åre, och eftersom det finns en skidlift så skulle vi förstå att ordet som efterfrågades var ”Hummeln”. Detta skulle på något sätt sedan bli ”hummer” för att slås ihop med ”snusk”.

Nja, den var lite för svår. Eller så hade vi bristande fantasi i vårt lag? Magnus skällde lite när han ritade en groda men vi inte fattade att det var en padda. Då ritade han en roddbåt med åror varpå vi desperat ropade både grodpaddel och paddelgroda och hans huvud var nära att explodera.

Ahhh, the times! Vet inte om jag någonsin skrattat så mycket under en och samma kväll tidigare. Det var härligt! Nu är det måndag, åter till viktiga saker!

Såhär såg jag ut i fredags förresten:

Photo 2012-12-07 18 25 03