Nämen hoppsan!

Så gick bloggen och fyllde ett år för nån vecka sen och jag glömde fira! Så kan det ju inte få vara! I mitten av november förra året fick jag för mig att ha ett litet projekt där jag dök ned i mina djupaste garderobsgömmor och använde alla grejor jag ägde plus dokumenterade vad jag hittade. Det höll väl i några dagar, sen upptäckte jag att det var roligare att skriva om trams och sånt.

December kommer bli fyllt med massa bloggnostalgi, dessutom tänker jag ta mig igenom denna lilla bildjulkalender ihopsatt av Emily. Vi börjar med dag ett:

1. En bild på dig som du själv tycker om.

Skärmavbild 2012-10-29 kl. 19.40.17

Den här bilden är från en kväll för ett år sedan när jag och två kompisar förfestade hemma hos mig i min dåvarande lägenhet i Hässelby och sedan drog ut. Jag hade min favoritklänning, håret var förtjusande och jag hade naglarna målade i regnbågens alla färger. Det är inte den mest smickrande bild som någonsin tagits på mig, men just därför är den lite intressant. Nu tycker jag att den är en finfin, men när jag såg bilderna från den här kvällen komma upp på facebook mådde jag så himla dåligt och hetsåt i typ en vecka. ”Såg jag verkligen ut sådär? Vad är det där för dubbelhakor? Arrghhh, min överarm!” och så vidare. Detta var innan jag upptäckte fatshion och förstod att det är helt okej att vara totalsmashingfabolous + tjock. Innan jag hajade att det finns ingen som kommer tycka illa om mig för att jag inte ursäktar mina kilon eller för att jag inte försöker gå ned i vikt. Idag tycker jag att det är en skitsnygg bild och jag önskar att det var möjligt att åka tillbaka ett år i tiden och klappa på den lilla ledsna Sofie som slog på sig själv för att hon var lite för upptagen med att fokusera på dubbelhakor istället för skitsöthet.

Men det går ju inte. Så istället ger jag mig själv en extra stor kram idag istället. Happy första advent på er alla!

Därefter följer:
2. En bild på dig hemma. (håll utkik under dagen!)
3. En bild på din bästa vän.
4. En bild på någon du beundrar.
5. En bild på dig som togs i somras.
6. En bild på någon du älskar.
7. En bild på dig när du ser ut så som du alltid skulle vilja se ut.
8. En bild från en av de bästa kvällarna i ditt liv.
9. En bild på ditt rum eller din lägenhet.
10. En bild på ditt favoritdjur.
11. En bild på något som representerar dina framtidsdrömmar.
12. En bild på någon som du saknar.
13. En bild på någon av dina favoritsaker.
14. En bild på dig som du inte visste om att den togs.
15. En bild på ett utav dina favoritcitat.
16. En bild på dig som barn.
17. En bild på dig som tonåring.
18. En bild på din familj.
19. En bild på dig från idag.
20. En bild på din önskelista i år.
21. En bild på dig när du är ledsen.
22. En bild på dig när du är glad.
23. En bild som bäst beskriver ditt humör idag.
24. En bild från en tidigare julafton.