Jaha, gott folk! Då har det gått en hel vecka av träningsutmaningen, plus lite till! Vi klarar oss väldigt bra och även om jag inte är en av de där galnaste hurtbullarna som springer en mil om dagen eller tränar till ett Ironman så klarar jag mig riktigt bra. Har väl de senaste tio dagarna tränat lika mycket som sammanlagt de senaste tre-fyra månaderna innan. Sen senaste uppdateringen har jag tränat:

  • måndag: crosstrainer + styrka med fokus på överkropp
  • tisdag: 50 minuter cykling med kurslitteraturen i högsta hugg
  • onsdag: 45 min intervallspinning

Jag gjorde en rolig iakktagelse från spinningen igår. När man väger mest på passet så sätter man lite press på övriga. När jag ställde mig upp kände sig personerna bredvid tydligen tvungna att göra det också. MUHAHAHAHA, I am the puppet master!! Can’t blame them, själv brukar jag alltid ta sikte på nån tant som ser ut att vara i dålig kondis och försöka vara lite bättre än hon när jag går på typ pilates. Men icke då, herrejävlar va de där små tanterna har kondis och muskler gömda under rynkorna!