Tjohej!

Igår gick jag på fest med tema film. Jag beslöt mig för att gå all in!

Natalie Portmans karaktär i Black Swan är förvisso jäkligt mesig och jobbig, men eftersom hon är snyggare än Beatrix Kiddo fick det bli! Jag länsade Youtube på en massa tutaorials och tog till mig av de bästa tipsen.Om du är nyfiken är det bara att söka efter ”Black Swan Make up tutorials” på Youtube.

Black Swan har långt hår vilket jag saknar. Så jag gjorde ett megafluff och petade sen in lite svarta fjädrar i det. Sedan tog jag itu med den vita foundtation jag köpt på Buttericks och påbörjade förvandlingen.

Jag tycker det är viktigt att ha en foundation som matchar ens hudton. Höhö, eller inte. Med ett solpuder skapade jag lite urholkade kinder och ett mindre clownmålat intryck.

Sedan tog jag itu med det läskigaste: konturerna. Jag började fylla i ungefärligt med en penna innan jag övergick till en flytande eyeliner. Ett bra tips jag snappade upp var att först måla med en vit penna, tyvärr hade jag ingen sån så det var bara att bita ihop. Gå sedan bananas och rita en massa linjer, tänk fjädrar och hav och att det inte är så himla noga, det blir bra ska du se.

När du gjort de första linjerna kan du börja fylla i lite fält och jobba mer på att binda ihop linjerna. Om du inte är en fattig student kan du köpa flytande/krämigt silversmink att fylla i mallanrummen med. Jag körde på en silverskugga istället.

Jag gillar ögonbryn så här jag jag ifrån originalet och markerade dem tydligt, gjorde även lite svaniga fjongar på slutet av dem för det tyckte jag var käckt.

Jag ville få fram det psykotiska och läskiga i filmen, så jag klistrade fast lite fjädrar på mig och sminkade på en hel del blåmärken och skärsår. Jag målade om min tiara så stenarna fick mörkare färger, och så sydde jag på fjädrar jag köpt på Panduro.

Överdelen är egentligen en klänning som jag köpt av en kompis. De ljusa partierna är tunt nät, blottarvarning! Fjädrarna i urringningen klippte jag till och tejpade fast. Kjolen är sydd av sex meter tyll som jag köpte och klippte ihop så det blev tre meter gånger sex lager och sedan en kanal med resår igenom. Under har jag för säkerhets (och puffighets) skull en svart kjol.

Sedan målade jag såklart läpparna och hade vita strumpbyxor och svarta ballerinor som jag pimpade med band runt vristerna. Händerna målades svartvita och armarna fick skärsår. Visar en bild på det färdiga resultatet sen.

Fint, eller vad???