Det sägs att det tar tre veckor att skaffa sig en ny vana. Låter mycket rimligt då jag efter tre veckors praktik där jag varje morgon släpat mig upp ur sängen när klockan ringde i ottan helt plötsligt skuttade upp ur sängen tio minuter innan alarmet satte igång. Dock till ingen nytta då praktiken bara var tre veckor. Men äsch! Jag gillar grejen med att kunna ställa om sitt liv en aning, därför tänkte jag påbörja ett litet projekt. Jag väljer ut ett gäng härliga grejor som ska göras varje dag under en treveckorsperiod. Så tänker jag att jag vant mig vid det sen och kan plocka fram när jag vill senare i livet.
Möjliga utmaningar:

  • Läppstift varje dag i tre veckor
  • Prata med en ny person varje dag i tre veckor
  • Äta veggo i tre veckor
  • Internetuppehåll (GULP!!) i tre veckor
  • ”Ny” outfit varje i tre veckor
  • Celibat i tre veckor (här blev jag nedröstad)
  • Och så vidare…

Idag börjar jag på en träningsutmaning! Träna varje dag i tre veckor. Känns lite tufft då jag redan nu har träningsvärk från bodybalance igår morse. Dessutom måste jag få till nån slags lösning för söndag. Då kommer jag ha festat hela natten innan, jobbar 09.45 till 18.05 och ska därefter på filmkväll. Hmm. Typ världens mest plågsamma powerwalklunchpromenix?

Ska bli jättespännande hur som! Hittills är vi ett gäng på sex pers som kör tillsammans, hojta om du också vill hänga på! Idag ska jag träna med stora syster och skvallra lite samtidigt. Sen blire Breaking Dawn part 2. Weeii, kalasdag! Men först: Plugga plugga plugga.