Åh, en sådan fenomenalfantastisk dag!

Anna och jag hade en förhoppning om att kunna åka lite hoj men vädret stöttade oss inte riktigt i denna plan så vi fick tänka om. Klockan tolv inledde vi med mysbrunch. Anna bjöd på äggröra med bacon, coleslaw och amerikanska pankisar. Om nom nom! Därefter promenerade vi förbi Karlbergs slott och över till Stadshagen och sedan Kungsholms strand hem. Jag fick inviga mitt nya paraply och hösten var helt löjligt vacker.

Sedan kröp vi in och drack kaffe och delade på minicupcakes. Doucle chocolat och Red Velvet brukar vara mina favvosar, men chokladen fick se sig besegrad av dagens smak som var helt löjligt mumsig. Love coffee kan man gott skippa dock men Spank my Brownie var en riktig höjdare!

Efter välbehövlig sockerchock fick jag intervjua Anna till min inlämningsuppgift i kommunikationsetnografi. Sedan sa vi tack och hej och jag begav mig till Åhléns. Jag var lite sugen på någon form av värmande huvudbonad och blev förälskad i detta mästerverk!

Liksom en ljusgrå sjal med huva med stora sammetsrosetter på! Jag dog! Hann bli helt förälskad och planera min och sjalens framtid tillsammans innan jag insåg att de hade mage att ta 1800 spänn för den! Herrejävlar, ska det vara så kan jag ju köpa mig min egna alpacka!

Jag åkte genast upp en våning och tröstprövade en klänning från Ida Sjöstedt. jag tror bestämt jag ska sluta lägga pengar på töntiga saker som bostad och mat och istället köpa såna här klänningar.

Det var dagen, och klockan är bara strax över sju. Jösses, vem vet vad mer spännande som kommer hända?