Jag minns när jag var yngre och ute på shoppingtur. Det var på den tiden när en hel del mer eller mindre omotiverade saker var pinsamma. Det var en hel del pillande när jag shoppat hur man bar påsarna. Folk fick ju gärna se att jag shoppat loss på H&M eller Aksara. Hade man turen att lägga vantarna på en liten märkespåse ”råkade” ju det bli den man alltid bar sina gympakläder eller kollegieblock i.

Hade jag däremot handlat på Lindex eller (du hemska tanke!!) Kappahl så var det ett stort påsmaskerande! Tur att jag blivit äldre och förståndigare, Lindex har ju dessutom löjligt snygga saker numer, både i ordinarie och plus size-sortimenten. Denna sötnos prövade jag häromdagen. Blev lite förälskad och den var perfekt framifrån. Men allting har ju en baksida också så den fick hänga kvar i butiken.