Vilken kalasstart på semestern! Direkt efter jobbet i lördags drog jag till Gröna Lund med Ulrica och såg Norra Brunn på Gröna Lundsteatern. Sedan njöt vi av en båttur hem och smidde planer för måndagen. Då var det dags att åka till Tom Tits! Jag tror att vårt gäng var de de enda som var där utan barn, men äsch då! Vi hade toppenskoj både på Body Worlds-utställningen (ni vet den med en massa inplastade döda kroppar) och på stället i övrigt! Efter fem timmar fick vi nog och pustade ut med lemonad, kaffe och bakverk.

Sedan var det dags att åka in till stan igen. Jag gjorde ett pitstop hemma för att se ut som folk och drog sen till Mosebacke. Där var det klassträff! Åh, vilken lyx att gå i en klass med världens klokaste, roligaste och snyggaste människor! Jag fick sitta bredvid Anneli, vi såg intellektuella ut och swappade lite glasögon. Kalle höll oss uppdaterade på instagram.

Vi catchade upp tills solen gick ned, sen var det kylig promenad hem. Jag skymtade en upplyst skrapa i fjärran och tackade min lyckliga stjärna för allt det fina jag får vara med om och alla mysiga människor jag har i mitt liv.

Nu drar jag till Gästrikland, hejpåer!