Ursäkta att jag blir en aning privat nu och pratar om områden som annars kanske inte så ofta pratas om. Men saken är den att jag har upptäckt något fantastiskt och detta något tåls sannerligen att talas om!

Jag har ju som sagt blivit frälst av facebookgruppen ”Fancy fatshion” där det säljs och köps mode i storlek 42+. Dessutom får man bästa sminktipsen och peppen på sina outfitbilder. Via gruppen har jag lärt mig ett nytt ord: chub rub. (eller lår-sår som jag valt att försvenska det till). Detta fenomen är väldigt vanligt bland folk med lite mer kött på benen, framförallt sommartid. När man går i kjol så skavs låren mot varandra (om man nu inte är så byggd att låren inte går ihop). Inom kort får man då hemska skavsår på insidan av låren vilket vållar oerhörd smärta samt att man tvingas gå omkring som en bajsnödig bambi för att undvika att det gör ont.

Detta innebär att man experimenterar sig fram med tights, cykelbyxor, mamelucker (min favorit!), shorts och jag vet inte vad, under kjolen. Inte nog med att kläderna då korvar sig och att hjälpplagget jämt skymtar fram, man får dessutom aldrig känna sköna svalkande sommarvindar om lillrumpan sin. En stor förlust!

Det finns speciella produkter man kan köpa från utländska hemsidor som ska förhindra detta, men nu har jag blivit tipsad om något ännu enklare! Silikonbaserat glidmedel, jo faktiskt! Några droppar gör att det glider finfint och sen torkar det och så blir det en glatt hinna kvar som gör att skavsåren håller sig borta och humöret håller sig på topp!

När man bara kommit över det sjukt underliga i det hela så går det som en dans! I år dansar jag barbent så det bara skvätter om det!

Det var dagens tips, mycket nöje!