Jag är väl ingen storfirare vad det gäller Valborg, men när det föreslogs Skansen var jag inte sen att hoppa på. Där har jag inte varit sen jag var 12 och hängde framför allsången för att få en skymt av Helen Sjöholm eller Anders Ekborg. Kvällen var magiskt vacker, Jocke och Magnus var finfint sällskap och solnedgången helt löjligt fantastisk! Dessutom satt det mäktiga påfåglar i träder och små yttepyttesöta sälar!

När elden var igång drog vi hem och spelade Boggle. Jag som vant mig lite vid att vinna fick se mig rejält besegrad av Jocke som var helt sjukt bra! Efter att Magnus fått storstryk och klockan närmare sig halv tolv såg han väl sin chans att få vara bäst på något. ”Vänta, jag vet ett roligt kortspel” sa han och kom tillbaka med två A4-papper med budgivning till nåt som hette vira.

Jag som inte ens kan spela hygglig bridge blev snabbt förvirrad och checkade ut för dagen. Bra kväll!