Gomöra gomöra.

Efter tentan i måndags var jag ett vrak! Gick direkt hem och la mig och var sedan en zombie i ett dygn efteråt. Orken var som bortblåst, jag drömde mardrömmar och pratade i sömnen, en total urladdning! Det enda som hindrade mig från att skippa min pt-timme var min snålhet. Som tur var fick han mig att vakna till. ”Jo, Sofie, jag har förberett en liten rolig sak idag. Du springer 4oo meter så fort du kan på löpbandet, sen hoppar du av, gör fem armhävningar, sen tar du den här kettlebellen och gör tio knäböj, sen tar du den här tunga bollen, lyften den över huvudet och drämmer den i golvet, fångar den direkt och gör om det tio gånger. Sen hoppar du upp på löpbandet, kör 400 meter, och så om och om så många gånger du orkar i tio minuter. Det låter väl bra?”

Nog fick jag känna att jag levde! Varför är det så lätt att glömma att när man ligger och mår som utsktet äppelmos så ska man inte gosa ned sig i sängen och äta choklad – man ska ju träna skiten ur sig och få upp pulsen så känns det bättre sen! Must note to self.

Idag ska jag äntligen få undan mina flyttkartonger som står och förfular lägenheten. Förresten, jag har hyfsat kötid för en lägenhet på 21:a våningen, är ju lite sugen… Sen ikväll ska jag se Titanic med min mellanstadiebästis! Hurra och hopp va skoj!!

