Min finaste kompis Kalle blev intervjuad i humanisternas podradio häromdagen angående humanistisk konfirmation som hon är verksamhetschef över. Jag är så stolt och mallig att jag nästan spricker över att ha en så klok och häftig kompis! Jag önskar så himla mycket att jag känt till humanistiskt konfirmation när jag var i konfirmationsåldern. Det var aldrig aktuellt för min del att konfirmera mig på vanligt sätt och det var ett tråkigt utanförskap att inte få åka iväg på läger eller prata om stora frågor som inte hanns med i skolan.

I den humanistiska konfirmationen bekräftar man ingen tro eller livsåskådning. Däremot får man chansen att träffa ett härligt gäng, åka på läger och prata om identitet, livet och andra viktiga saker. Dessutom bekräftar man sig själv och att man tar ett steg in i vuxenlivet. Här kan ni höra radioavsnittet och här kan ni läsa mer och anmäla er till sommarens läger. Men snabba dig! Sista anmälningsdag är 31 mars!

Vem skulle inte vilja dra på ett läger organiserat av en sån härlig ledningsgrupp? Kalle är den glada brunetten!