Igår var det årsmöte i MLS – Mensa Lokalförening Stockholm, och yours truly sitter nu i styrelsen. Det känns toppenspännande att få göra nytta för en förening som ger mig så otroligt mycket! Jag blir helt toklycklig när jag tänker på allt roligt jag varit med om det senaste året tack vare Mensa. För att nämna några saker:

  • Årsträff i Siljansnäs
  • Cirkusfest
  • Åbokryssning
  • After Work på massa trrevliga ställen jag aldrig skulle sett annars
  • Kajakpaddling, fäktning, tv-inspelning, biobesök, god middagar och mycket skratt.

Men mest härligt är såklart alla fantastiska människor som jag troligen aldrig skulle ha träffat annars. Det är så häftigt att få känna en sådan gemenskap och direkt bli accepterad i en grupp full av så blandade människor. Det trodde jag verkligen inte när jag drog mig inför min första träff för jag trodde att det bara skulle vara trista gubbar som satt och löste mattegåtor. Istället var det världens coolaste, mest sociala, toksnygga, halvgalna och mysiga människor!

Happy dog says yay!

(Om du nu tänker ”Åh, jag vill ju också ha roligt!”, gå då in och gör provtestet här.)

