Igår hände något nytt och spännande. Kanske startades en ny tradition? Vi var 10 glada mensaner som träffades på Blaiseholmens Akvarium och Restaurang – B.A.R, och åt hejvilt och pratade om allt möjligt. Har engelskan fler ord än svenskan? Vad är viktigast: att en teori går att verifiera eller falsifiera? Är folk som gillar smaken av öl mer benägna att ha sex på första dejten?

Jag lämnade vidare stafettpinnen och om typ en månad ses vi igen och provar en ny restaurang. Det ska bli så skoj, jag känner att jag har alldeles för dålig koll på alla finfina restauranger som finns och det ska bli så skoj att utforska dom med världens kanske bästa människor!

Naturligtvis borde jag fotat den enorma levande kungskrabban, mitt fantastiska sällskap eller den magiska fiskgrytan jag åt, men eftersom jag var alldeles för dålig på att hiva fram kameran kommer istället en bild på mig som zombie. (Klänningen bor sen i lördags hemma hos Cissi, jag misstänker att hon kommer matcha den aningens annorlunda.)