Skulle välja hemförsäkring vilket man ju tycker borde vara enkelt och billigt som student, men icke! Både Folksam och If tar 1200kr/år för att hemförsäkra 20 kvadrat, detta trots att Folksam marknadsför det som ”Hemförsäkring Student – billigare än en pizza”. Ja, fast inte om du bor i Stockholm då, då blir det dubbla priset. Samma summa som jag försäkrade två pers och 60 kvadrat i en bostadsrätt i Uppsala, Sveriges fjärde största stad. Mycket märkligt.

Jaja, så jag kollade andra alternativ. Solid försäkringar har en mycket plånboksvänlig hemförsäkring för studenter. Eftersom jag inte känner till dom googlade jag runt lite. Dom har inga fina betyg på t.ex. Rejta.se men det har ju inga försäkringsbolag eftersom det mest är dom missnöjda som skriver. Det fick bli Solid iallafall, de verkar inte sämre än någon annan, dessutom blev jag lite kär i den här personen som bemöter klagomål på Rejta.se.

20120201-082539.jpg

