Jag är väldigt förtjust i Blondinbella. Jag tycker hon står för ett sunt kroppsideal, har ett jäkla driv och är en grym förebild. Jag blev impad när hon lanserade sin webbshop Bellashop där hon varje dag rekommenderar en utvald produkt hon gillar och som säljs till ett väldigt schysst pris. Det såg snyggt ut och kändes personligt och prisvärt.

Jag la en beställning på hörlurar med sladd som inte trasslar, detta på en torsdag. Måndagen 1,5 vecka senare hade ännu inget dykt upp. Jag ringer och får veta att dom haft en serverkrasch och jobbar för att återskapa alla ordrar. Fine, sånt är surt men händer.

Sedan dyker dom upp i brevlådan i detta kuvert:

En sönderklippt adresslapp i ett kuvert fult som stryk. Det tog bort lite av känslan som jag trodde man ville uppnå. Den där ”Hej, jag är din bloggbästis och tycker du ska köpa dom här hörlurarna. Kram Bella”. Dessutom – det blev värre!

Inuti kuvertet hittar jag detta:

Hörlurar i en ledsen liten påse och ett kort ifrån Mr Gizmo, som jag inte ens visste att jag hade en affärsrelation till? Inget Bellashop, inget brev, inget kvitto eller glamour.

Dagen efter kom ett mail.

”Orsaken till varför en del av våra kunder fått vänta länge på sin
beställning beror dels på att produkten tog slut i lagret hos vår
leverantör. Detta var något vi definitivt skulle behövt ha bättre koll
på genom en närmare kommunikation med vår leverantör och vi kan inget
annat göra än att högaktningsfullt be om ursäkt och lova att vi skall
bättra oss i framtiden om ni ger oss chansen.”

Jag blev även erbjuden 30% rabatt vid ett kommande köp vilket jag tycker är en fair kompensation. Men jag gillar inte att:

  1. Behöva vänta länge och sen själv behöva ta kontakt för att veta vad som hänt med min vara.
  2. Bli ljugen för, det verkar ju inte alls varit någon serverkrasch, man glömde helt enkelt räkna lagret.
  3. Få en förpackning så ful att den gör ont att titta på.
  4. Få produkten ifrån ett annat företag än det jag gjorde köpet hos.

Min förhoppning är att det här var någon slags nödlösning i just detta fall. Annars är jag rädd att Bellashop inte blir särskilt långlivat, och det vore ju trist med tanke på vilken trevlig idé det är.

Eftersom jag är en känslig själ har jag ännu inte riktigt velat börja använda hörlurarna då dom känns lite besudlade. Men idag blir det av, kalas!

(Update: Skickade en länk av detta till deras kundtjänst och fick ett toppensnabbt och bra svar. De tackade för synpunkterna och jobbar på att göra webbshopen ännu bättre, sånt gillar vi!)