April var en glädjens månad! Vintern släppte sitt grepp och jag fick äntligen det läskiga och efterlängtade brevet; det som avslöjade hur det gått för mig på Mensas antagningsprov. Hurra, jag klarade det! Kände mig som en superhjälte, typ Batman!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag köpte även min absoluta favoritklänning som därefter fått följa med i vått och torrt!

På bilden ser ni även min finfina födelsedagspresent! En smartphone! Jajamensan, april var månaden då jag slutade vara en dinosaurie och lärde mig allt (nåja) om appar, SlideIt och att man numera inte kan nöja sig med att ladda telefonen en gång i veckan.

I april var jag bjuden på finfin påsklunch hemma hos svägerska. Dock hade dom glömt berätta för familjens schäfer att jag skulle komma förbi. Så istället för mysig familjelunch slutade det med tårar, smärta och stora bitmärken. Sen dess hyser jag en stor respekt för okända hundar. På köpet kom en stor avsky, rädsla och förakt för schäfrar.

Dessutom skaffade jag mig en liten, liten sidecut och lät min finaste tröja komma ut ur garderoben och bli posad med!

Jajamensan, det var april det!