Hej Avanza!

Jag har blivit inbjuden till er fondkväll på Clarion Sign, vilket trevligt sätt att inspirera och informera sina kunder, tack för inbjudan!

Dock väljer jag av princip att tacka nej eftersom ni har fler talare som heter Henrik än som är av kvinnligt kön. Då jag själv jobbar inom bank och finans vet jag att det finns väldigt många kompetenta och inspirerande kvinnor. Jag ser fram emot att komma på era event när ni hittat någon av dem.

Mvh

Sofie M

———————————–

Hej Sofie,Tack för ditt meddelande!
Jag håller med dig helt och fullt i att det finns många kompetenta och inspirerande kvinnor inom bank- och finansvärlden. Den uppfattningen är jag säker på att jag delar med mina kollegor på Avanza Bank…. När vi bjuder in ett antal talare på våra kundträffar så brukar vi eftersträva att ha med personer med varierande erfarenhet och kunskapsområden. Det kan mycket väl ha varit så att ett antal kvinnor blev inbjudna som talare, men inte hade möjlighet. Eller så kan det ha varit att vi med dessa herrar tyckte att vi hade en bra sammansättning av kunskap och inspiration, och att det då tyvärr innebar denna gång att vi inte har några kvinnliga talare under kvällen.Tack för att du tog dig tid att höra av dig med dina synpunkter. Jag ska föra detta vidare till berörda personer, och jag hoppas på att vi ses på våra kundträffar framöver!Med vänliga hälsningar
Lovis
Avanza Bank

————————————-
– Åh nej, alla kvinnor har tagit slut!
