Funderade lite över den här bilden igår när jag väntade på tunnelbanan.

Bilden är uppförstorad så modellerna är typ 2,5 meter långa. Bruden till vänster har ett lår som är aningens bredare än min smartphone är på bredden. Tyckte det är ett ganska äckligt skönhetsideal att sprida. La upp bilden på facebook och fick följande kommentarer.

”Hon har uppenbarligen råkat ut för en svår olycka, varit tvungen att amputera benet och sätta dit en överarm istället. Stackarn.”

”Jag tycker att det är rätt läskigt att jag blir konfunderad när det finns hudveck på reklambilder – jag är så van vid att allt är retuscherat. Photoshop ger en konstig världsbild…”

”Tittar man noga ser man att det är en tröja på en trådgalje – sen har de klistrat dit händer, huvud och bordsbenen GRUNDTAL i ett fotomontage.”

”Jag tycker längden på den överarmen i den ljusa tröjan är minst lika anmärkningsvärd som låren. Ser helt bisarrt ut.”

Funderar lite över midjan på tjejen till höger också. Madness.

